teisipäev, 20. november 2012

Appikene!

Ma tõesti pean ohkama nagu 96 aastane kibestunud vanamutt:"Maailm on hukas ja noorus ei kõlba kuhugi!" Tegelikult ja päriselt mulle lapsed ja noored ja mitte enam nii noored inimesed meeldivad. No nii üleüldiselt, mõnede eredate eranditega. Õnneks ei meeldi mina ka mitte kõikidele inimestele, nii et selle asjaga on ka korras.
Aga et miks siis selline vanamutilik karjatus maailma hukasolemise kohta. Kohe selgitan.
 Tulen mina keset päeva ujulast (kus ma olin tubli ja ujusin terve kilomeetri) ja sõidan väsinuna trammiga koju. Peatuses tormavad peale mingid kodanikud (kuna olen seljaga, siis ei näe kes ja kui vanad), ergutades üksteist sõnadega "Jookse, kuradi p..e" Uskuge, see lause oli kõige siivsam kogu järgnevast tekstist. Teksti järgi otsustades oli tegemist eile vanglast välja saanud sõpradega, kes on istunud vähevalt 25 aastat ja selle aja jooksul kõike (ja rohkemgi veel) teinud. Arutati, kes keda ja kui palju ja kas täna ka jne jnt. Kui sõpruskond järgmises peatuses maha minema hakkas, siis selgus, et vanim neist oli ca 10 aastane ja noorim nägi valja nagu viiene, kuigi ranits reetis, et vähemalt esimeses klassis peaks ta ikkagi käima. Ja nüüd minu küsimus, et kas vanemad vahest kuulavad ka, mida nende linnupojakesed suust välja ajavad. Mul on tõeliselt raske uskuda, et need rõvedused jäävad koduukse taha ja kodus emme-issiga räägitakse notsudest ja kiisudest. Brr!
Vot nihuke lugu sarjast vanamuti nutt ja hala.

5 kommentaari:

  1. Ära Sa arva! Kodus räägitaksegi notsudest ja kiisudest. Päriselt ka. 5-aastane sell võibolla võtab kodus ka sõna "perse" suhu, saab selle eest üle kukla ja taipab, et seda sõna võib pruukida vaid sõprade seltskonnas.
    Meil nimetas lasteaiakasvataja viimati koosolekul, et poiste mängudes käibivad väljendid "virutan sulle kümnesse" ja mõned krõbedamadki. Avaldas arvamust, et need tulevad ehk multikatest ja laspevanem võiks siis seletada, miks üks või teine paha tegelane niimoodi räägib ja et see pole ilus. No tahaks näha multikat, kus kasutatakse sõnu "perse" ja "munn"! Isiklik 5-aastane ütles ükspäev issile: "Mine perse!" Isa kulmud kerkisid poolde laupa ja nõudis lapselt: "Mis sa ütlesid?!" Laps häälis kenasti uuesti ja võimalikult selgelt nagu lasteaias lugema õpitakse: "MI-NE PE-R-SE". Eriti püüdlikult hääldas R-i, sest see on hiljutine saavutus. Tegime selgitustööd ja ma tean, et tulemus on see, et meie ehk enam seda sõnapaari ei kuule. Aga ega see seepärast unustatud ole.

    VastaKustuta
  2. Õnneks olen ma oma onnis, oma kolkakülas suuremate vapustuste eest natuke rohkem hoitud ja suuremates asundustes käin vaid hädalise vajaduse korral. Siis aga olen nö `iseenda tegemistega hõivatud´. Paraku, eks kõrvad on ikka lahti...
    Ja isegi laste ning vanemate õiguste-kohustuste teema on juba seaduse tasemelgi sissekodeeritud vastuoluga.
    Ja väike huumorisüst (paraku inglise keees): http://www.youtube.com/watch?v=Nn5jlrxcpkI

    VastaKustuta
  3. Mäletad Sa filmi "Timur ja tema meeskond", kus paha poiss oli paha ainult väljaspool kodu, kodus istus siivsalt lõunalauas, rääkis ainult siis kui kana pissis ja siis ka peaaegu et ainult luulevormis:P:P Aga asjast rääkides, siis... ma nähtavasti ei saaks kõikidest lausetest arugi, kui sellist juttu kuulma juhtuksin. tumevalge

    VastaKustuta
  4. Meil olevat täna üks I klassi juntsu käratanud:" Kuradi t*ra, kus mu ..." otsides oma kehalise asju. Kui päevatädi siis imestunult küsis, et miks sa nii räägid, siis vastuseks oli, et vanaema ütleb ka. Võite ette kujutada meie üllatust, sest - vanaema, täiest normaalsete eluviisidega, u 55 aastane naine, kes koos abikaasaga on üles kasvatanud mitu toredat tütart ja nüüd olude sunnil kasvatab üht lapselast. Temperamendilt üsna kärtsakas.

    VastaKustuta
  5. Nojah, ega ma ju mingi Tšehhovi-aegne mõisapreilna pole, et vängemate väljendite peale minestan ja/või kiljudes metsa jooksen. Aga imelik tundus.
    Sokike, see, et viieaastane proovib, kuidas ropendamine "maitseb" (sellest ka see hoolikas hääldamine), see on normaalne, sest tema proovib maailma piire ja taluvust.
    Suurematel peaks see etapp läbitud olema. Aga ma tänan teid, et mu ulgu kuulata ja lugeda viitsisite, et isegi arvamust avaldate. Uskuge, see on tähtis!

    VastaKustuta