reede, 24. juuli 2015

Totaalne läbikukkumine...

...tabas mind eksperimenti "Koome targutamata ja midagi leiutamata õpetuse järgi" läbi viies. Kinnitust on leidnud tõsiasi, et mina ei ole mitte võimeline valmiskirjutatud õpetust jälgides midagi mõistlikku kuduma. Kusjuures õpetustel pole tavaliselt häda mitte midagi.
Näituseks olgu võetud Käsitöö 2014 aasta suvenumbris ilmunud Marge Heeringa kleit. Suurepärane muster  ja õpetus! Müts maha Marge ees! Aga õpetuse järgi olin mina võimeline kuduma ca 20 cm (neli mustrikorda) ja siis hakkas mul igav. Südamed läksid ka kole kribuks kätte ära... Lisaks hirmutas mind õpetuses olnud lause, et suuremal numbril on kleit lihtsalt lühem. Aga ma ei tahtunud lühemat kleiti! Ja nii ma siis ise leiutama hakkasingi.
Ühesõnaga- kudusin Midara Linasest endale kleidi, vardaga nr 3,0. Kulus ca 350 grammi ja suures osas on muster nupuline. Nuppe on muide sest linasest üsna hea kududa. Kleit sai kerge ja õhuline ja ilmselt oleks palju kenam, kui aluskleit oleks ka sinine aga mul pole sinist aluskleiti. Hea, et selle valge öösärgigi sain kaubandusvõrgust. Aga värv on sellel kleidil 100% minu oma!




 Sulneid ja kauneid pilte malbes tuules lehvivast kleidist takistas tuul, mis ajas mere õige vahuseks ja sätitud soengu mingiks arusaamatuks tuustiks :D

Minust ebafotogeenilisemat kuju annab otsida, seega maani kummardus Anule, kes tuulisest ilmast ja kehvast modellist hoolimata suutis siiski pildid kätte saada ;)

PS Vaatasin just, et alates aprillist (!) pole ma teinud mitte midagi muud, kui uhanud ainult kleite teha... Täitsa piinlik lugu kohe...

13 kommentaari:

  1. ende kleitide vohmimisega on midagi viiruslikku. Mina juba tean.
    Ja jälle on Sul midagi ilusat varrastelt kukkunud. Ma ise pole tegelikult veel kordagi 100% linast proovinud ja seega päriks hää meelega, et kuidas ta käitub? Ei kortsu väga? Langeb kenasti?
    Aga värv on tõesti Sinu ja kleit on taaskord imeline. Ajab mulle ka isu varraste järele üle pika aja. Mul ju viimasel ajal ainult see konksuga pulk peos püsib.
    Pilte tahaks ka muidugi veel näha :) Ikka eest ja taakse !

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Aitäh, Ruta! Linane käitub kleidina nagu parim viieline. Langeb kenasti aga ei ripu, kui sa nüüd aru saad, mida ma mõtlen. Ei kortsu kohe üldse, mis on ju täiesti uskumatu, kui mõelda linase kanga peale. Tagumik välja ei veni- käisin selle eelmise korallivärvilisega kontserdil, istusin autos ja kontserdil ja pärast kohvikus- kleit ikka nagu uus. Sinine sai eile pilte tehes meres märjaks ja rannas liivaseks. Kui ära kuivas, siis olid sabas venitamise sakid ka alles, nagu oleks just nõelte alt tulnud. Ühesõnaga- linane on kleidiks parim materjal :D

      Kustuta
  2. Linnust lennukit ei saa, ei hakka mitte plaani järgi lendama. Ma ei tea, milline kleit oli õpetuses, kuid sinu vabalennu tulemus on suurepärane!

    VastaKustuta
  3. Sul valmivad kleidid nii kiiresti, järjekordne iludus on valmis. Nii kaunis kleit ja sobib sulle hästi ja värv on tõesti ilus. Aluskleitide ja seelikutega on kaubandusvõrgus tõesti kitsas, otsisin seelikule hiljuti miskit lillatoonilist ja ei leidnudki... läks ka öösärk kasutusele :)

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Aitäh Ülle! Sellega läks kiiresti jah. Kaks nädalat ja ma ei kudunud kaugeltki mitte igal vabal minutil.

      Kustuta
  4. Küll on kaunis kleit! Imetlen inimesi,kes suudavad, oskavad ja viitsivad suuri asju kududa. Ja kui ruttu veel! Uskumatu! Sügav kummardus suure meistri ees!

    VastaKustuta
  5. Väga ilus sinine toon - sobib tõesti Sulle suurepäraselt. Kleit on fantast - tundub tõesti hüper-super praktiline riideese.
    Olen suur linase-fänn ning võtan ammu hoogu, et sellest miskit suuremat kui sall kududa. Linasega on veel mitu head asja: näiteks pole muret, et pesemisega suudaks selle ära vildistada...

    VastaKustuta
  6. Imekaunis kleit! Ja värv sobib sulle suurepäraselt.

    VastaKustuta
  7. Enne Sinu postituse viimaste lausete lugemist jõudsin ise mõelda, et oled juba täielik kleidikudumise proff. Aina ilusamad ja õhulisemad ja naiselikumad kleidid ja nii juba mitmed kuud järjest. Värv on tõesti armumistväärt! Ja kleit sobib Sulle vääääga hästi. Tuul, nojah, mereäärse inimesena võin öelda, et niii palju tuult nagu sel suvel, on ikka harva. Välja arvatud muidugi need 2 päeva kui minu laps tahtis purjetada Vormsile ja nad jäid tuulevaikusesse....... :P:P tumevalge

    VastaKustuta
  8. Kus siis minu kade kommentaar on, olin vist nõnda kade, et ei vajutanud avalda nuppu:) Ivi, no mis siin muud kosta kui et anna varrast! Super!

    VastaKustuta
  9. Vau, Martaberta.. see on ju super kleit! Valge pealt tuleb pitsimuster veel eriti hästi esile :). Minu kahvaturoosa Midara linane heegeldatud kleit sai nii ummamuudu tegumoega, etripub nüüd kolmandat kuud riidepuul kuna võimatu on leida sobivat tooni aluskihti. Nii, et lihtsuses on tõesõna võlu.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Ma olen loobunud sobivas toonis aluskleite otsimast. Olen õnnest rõngas, kui mingisugusegi saan

      Kustuta