pühapäev, 20. november 2011

Noorus ei tuleee iial taaaa-gaaa-siiii ehk fantaasialilleliste "hüvasti noorustega" üle lume

Tikkimise teemadel olen ma sellel sügisel paar korda sõna võtnud. Jätkuvalt olen ma väga ja väga kaugel arvamusest, et ma nüüd kohe olengi tikkija või midagi sellist. Hoopiski mitte.  Aga ma naudin seda tegevust täiega (kes oleks seda arvata võinud???).
Saapatikkimise himu tabas mind nagu marukoer või armumine augustis. Ikka samal ajal, kui ma üldiselt "nõela otsa sattusin". Praegu ma arvan , et oli ikka debiilne idee küll alustada tikkimisega saabastest (kui mitte arvestada neid tillukesi nõelapatju), aga mis tehtud see tehtud. Ja hea ka, et tehtud sai.

Nooremale rahvale selgituseks, et "hüvasti noorused" on lukuga viltsaapad, mis karmil nõukaajal olid peaaegu igal inimesel. Saapad olid ausad- st koledad, odavad ja poest saadaolevad. Ja soojad. Glamuurist olid nimetatud jalanõud  ikka kohe väga kaugel.
Viimastel aastatel on aga nobedate näppudega naised-noorikud andnud nimetatud saabastele uue hingamise. Mina nägin esimesi tikitud viltsaapaid Amanda blogis
http://www.isetegija.net/index.php?ind=blog&op=home&idu=21911&singlepost=67685
Ja armunud ma olingi!
Armunud ja eesmärgiga inimene on teatavasti ohtlik ja sihikindel. Kaalusin mõne aja, kas on üleüldse mingigi võimalus, et ma oma saapad tikitud saan ja otsustasin, et ega seda ju muidu teada ei saa, kui "noorused" muretseda ja katsetada. Asusin otsingutele. Alustasin loomulikult netist ja leidsin ka mingi hulgilao, kes tegeleb vene kaubaga. Kummipaatide ja kalamehekummikute kõrval olid esindatud ka "Noorused", aga kuna firma rääkis uuest tarnest, mis tuleb novembris, siis ma ei jäänud ootama. Nõukaajal karastunud indiviidina siirdusin ma uutele jahiretkedele.Sedapuhku poodi, Laagri Maksimarketisse, kus ka väidetavalt olla HN nähtud. Jälle tühjad pihud...
 "Hüvasti noorused" on poodidest samahästi kui kadunud. Muidugi müüakse mingeid viltsaapaid, mis maksavad nahksaabaste hinna aga kindlasti ei ole nad "need õiged". Õigeid HN saab turult. Näiteks Balti jaama turult. Mina ostsin enda omad juba septembris, kui sooja oli ca 20 kraadi 18 euriga ja saapamüüja ei osanud kohe mingit seisukohta võttagi, kui ma saapaid küsisin.  Sain oma kallisasjad kätte ja vedasin koju.

Mustrivalimine kestis kaua ja oli vaevane. Nüüd, kaks kuud hiljem, ütlen ma, et oli jumala mahavistaud vaev :)
See muster sai minu saabaste idee aluseks. Tulemus, mis lõpuks välja tuli pehmelt öeldes erineb algsest mustrist.
Ja nüüd andke palun andeks mõõdutundetu hulk eri rakursist võetud pilte.  :D



Selgunud on ka kurb tõsiasi, et pätitikkijat minust kohe kindlasti ei tule. No ei ole ma võimeline kahte ühtemoodi asja valmis tegema. Ja kas on vajagi?
Igatahes mina olen rahul ja loodan, et ka minu emale, kes avaldas arvamust, et "Vot selle asja sisse mul usku ei ole", mu saapad meeldivad.
Edu kõikidele ja unistage suurelt!



11 kommentaari:

  1. Appike, küll on ikka ilusad! Mis sest, et pole päris kaksikud. :) Ei peagi olema!
    Olin need Amanda HN juba unustanud.... no nii palju on ilusaid asju mida kohe teha tahaks.
    Õnneks ei ole Pärnus Baltijaamaturgu, muidu tormkas hommepäev saapaid otsima. :)

    VastaKustuta
  2. Aga minul on siin üks Balti jaama turg ja ma võin ju minna saulle sealt saapad ära tuua ;) Anna aga teada!

    VastaKustuta
  3. Silm kohe puhkab!
    Mul muidugi tekkis kohe küsimus, kuidas sa saabast nina pealt tikkisid? Kas ebamugav ei olnud? Või on selleks mõni eriline nõks, et nõel seest poolt taas välja mahuks? Oh, nüüd sai hulgim lolle küsimusi esitatud :)

    VastaKustuta
  4. Tõelised iludused!
    Tead, ma heietasin ka sügisel plaani tikkida "hüvasti nooruseid"...poest õiget ei leidnud ja pärast mõtlesin, et ega minust ikka tikkijat nagunii poleks ka:) Hullumoodi ägedad saapad on nüüd sul küll!!!

    VastaKustuta
  5. Appi, kui änksud hüvasti noorused.
    No nendega ma poosetaks siin keset Milano linna ka, kui lund ainult oleks :)
    See ikka paras ports tööd ja kannatust, mis sa sinna sisse oled pannud.
    Ja las olla erinevad natuke.
    Siis kindel värk kumb kumma jala oma ikka on :)
    Mina igaljuhul fännan neid vingeid saapaid.

    VastaKustuta
  6. Tänud ohtra kiidu eest, kallid kaimud!

    Saapa tikkimine on natuke jama jah, kusjuures eri jala saapad käituvad erinevalt. Tikkisin lukk lahti ja üks käsi saapas, et toetada nt nina. Nõel peaks olema suhteliselt pikk ja saabast ei tohiks liiga venitada, siis on tikkimine mõnusam. Aga ega midagi ülemõistusekeerulist see ei olnudki. Ma olen enamvähem omandanud sidepiste ja see on saapatikkimiseks täitsa sobilik piste(nõel on enamvähem kogu aeg töö paremal poolel)
    Ja ülle- ma olen jummala kindel, et sa tikid need saapad lennult valmis- sa ju nii toimekas ;)

    VastaKustuta
  7. Diana ütleb `õnneks..` ja mina jälle `kahjuks..`, et ei ole toda Balti jaama turgu käe/jala-ulatuses !
    Aga see selleks .... saapad on igatahes toredad ja kui omal niisugused oleks, siis kindlasti ei jääks nad koju toa ja kuuri vahet tatsama !

    VastaKustuta
  8. Vau, kui ilusad saapad! Suur töö on ära tehtud, aga tulemus on väga lahe. Olen ise ka suvest saati mõlgutanud seda saapatikkimise mõtet, kuid mõttest kaugemale pole veel jõudnud. Igatahes sain siit uut innustust. PS!Olen selle blogi pidev külastaja- aitähh ilusate hetkede eest.

    VastaKustuta
  9. Supersheffid saapad, sellistega müttaks isegi lumes ringi. Taas üks idee, mida kõrva taha panna, unistuste nimekirja lisada ja plaanidesse võtta :D

    VastaKustuta
  10. Kallid sõbrad! Te teete mu vägaväga rõõmsaks! Tänan heade sõnade eest. Mina omapoolt innustan kõiki saapatikkimist proovima- see ei ole ausõna raketindus. Nagu ütles Leida Kirst- mis see tikkimine muu on, kui nõelaga sisse ja välja ;) aga ilmselge on see, et töö tundub oluliselt suurem, kui ta tegelikult oli. Seega- nõelad pihku ja saapaid kaunistama!

    VastaKustuta
  11. Kahe ühesuguse asja tikkimine on minu jaoks ka täielik müstika. Ja seetõttu leian, et kui ligilähedaseltki sarnased on, siis on juba väga hea, lõppeks on ju tegemist käsitööga, mitte masinavormist tulnuga. Sul on igatahes väga vinged vildibotikud. Ma olen täiesti ausalt ja otsekoheselt kade. tumevalge

    VastaKustuta