kolmapäev, 17. aprill 2019

Lihavõttemunade värvimine siidilipsudega

Kudunud olen ma küll, sokke näiteks aga no mida ma näitan tavalisi triibikuid, mille eesmärk on olla tavaline sokk :)
Tahtsin jagada hoopis oma kogemust lihavõttemunade värvimise kohta. Ma usun, et te olete näinud netis küll ja küll neid uhkeid ja kirjuid pühademune. Mina mõtlesin esimest korda siidilipsudega värvimise peale umbes aasta tagasi, kui mulle sekkaris jäid näppu meeste lipsud sildiga Pure Silk. No pure silki ei saa ju jätta poodi :D Itsitasin sõbrannale, et järgmise aasta munad saavad olema väga morbiidse meeleoluga, kuna meeste lipsud on tavapäraselt üsna tagasihoidliku olemisega.
Lipse kogusin ma peaaegu terve aasta ja lipsukogumise käigus tekkis mul veel üks plaan- teha neist siidilipsudest ka mingi kleidi ja seeliku vaheline asi(sinna ma veel jõudnud ei ole aga see kõik on protsessis)
Nüüd munavärvimisest.
Sa vajad 100% siidilipse (polüester ei sobi!), valget riiet, nt mingit vana voodilina, et vältida värvide segunemist potis. See on olulisem, kui sa praegu arvad ;), niiti või kummirõngaid, et riie muna ümber tõmmata (mida tihkemalt, seda paremini värvid munale üle kanduvad). Potti loomulikult, võimalikult laia põhjaga, vett ja äädikat (ca 100 ml nt)
Nüüd pole muud, kui lipsud lõigata parajateks tükkideks nii, et muna lahedasti sinna sisse ära mahub. Sama moodi tee valge riidega. Paki munad kõigepealt siidilapikese sisse, nö õige pool vastu muna, siis paki need kirjud kompsukesed omakorda valge riide sisse ja pane nad tasakesi potti nii, et soovitavalt oleks mune üks kiht, lase vesi potti ja lisa äädikas. Pane pott tulele ja keeda kogu seda kraami nii umbes tunnike( ära ehmata, vee keema minemine võtab ka aega, seega mingeid kivikõvasid siniseid mune ei tule). Oluline on alguses munad vee alla vajutada, kompsukestes on ohtralt õhku, mis kullakesed veepinnale tõstab, seega on siin abiks puust pannilabidas.
Niikaua, kuni munad värvi vahetavad, tee midagi head, koo sokki või loe raamatut või paita kassi :)
Kui sul need munad nüüd umbes tunni pärast uuesti meelde tulevad, siis tõsta kogu pott jahtuma. Las nad ligunevad veel- mida kauem, seda kirkam värv tuleb.
Nüüd, kui kogu keedus on piisavalt jahtunud algab kõige põnevam osa- pakikeste lahti harutamine. Ole valmis üllatusteks. Lips, mis oli pehmelt öeldes kahtlase mustriga avab ennast munal imeliselt. Ja vastupidi- mõni lipskaunitar ei mõju munal üldse mitte kuidagi.

Et munad kenasti läigiksid poleeri nad toiduõliga üle. Mina olen oma katsetusega rahul ja mõte liigub hetkel kahte rada pidi- kust ma saan ca 20 valget muna ja kust ma saan kiiresti uued lipsud.
aa, see asi ka veel, et ühte siidilapikest saab kasutada korduvalt. Vali välja need mustrid, mis sulle kõige rohkem meeldisid ja korda protsessi.
Häid saabuvaid pühi ka!

2 kommentaari:

  1. Väga lahe, mõte hakkas kohe liikuma! Et see nüüd meelest ei läheks...

    VastaKustuta
  2. Uskumatu milline ilus tulemus! Lipsutehnika proovin kindlalt järele.

    VastaKustuta