pühapäev, 30. oktoober 2011

Halliste kirjaga

Ajame jälle pisut kindajuttu, sest mida muud ma ikka teen, kui ma midagi tarka teha ei mõista. Täpselt, mõtete/plaanide selgitamise taustaks koon ma kindaid. Tavalisi labakuid, mustrilisi, sooje ja villaseid. Halliste kirjaga sedapuhku, kuigi taas kord on saanud kinnitust kudujate vanasõnaks saanud mõttetera (mille autor on minu mäletamist mööda Anu Raud), et mustrid on nagu rändlinnud, tulevad kusagilt ja peatuvad kuskil. Või kuidagi umbes nii.
Nojah, et Halliste muster siis. OK. Aga lappasin ma Karja Roosi mustrikogu ja mida ma näen! Täpselt sama muster, ainult võrestik ( või kuidas iganes me neid raame kutsume) on kihnlaste kinnastel kahekordne.
Armastan väga seda mustrite rändlindude kombel rändamist. Iga kord, kui ma mingit mustrit kinnasteks koon, siis  mõtlen, et kust just see muster tulnud on ja miks ta kunagi loodi  ja kes oli see esimene neiu/noorik, kes selle oma kinnastesse kudus jne. Sellised kindalikult eksistenstiaalsed mõtisklused...
Aga lahe on mõelda, et kui  kunagi ca 70 aasta pärast teeb ERM jälle kindakorjeretke Virumaale, siis saab Kindakoguja sealt MB kootud kindad, mis on küll koledasti kulunud (ma loodan, eksole) aga mille mustrid on kahtlaselt sarnased Kihnu ja Mulgi kinnastel kasutatutele. Siis saavad teadlased pikalt mõtiskleda 21.saj esimese poole kindakudumise traditsiooni üle ja MB vaatab kaugelt kudujate Walhallast ja laseb peenikest naeru ;)
Kena hingedeaja algust teile kõikidele!
Muster Aino Praakli "Kirikindad1", lõng täitsa tavaline nimetu villane, vardad tavalised (kõverad! jälle!!!) sukavardad.

6 kommentaari:

  1. Väga ilusad...imetlen jätkuvalt su ilusaid kindaid!

    VastaKustuta
  2. Ah et tavalised labakud ? Ah et mustrilised, st kirjatud kindad on tavalised ? Nujahh, kui ma ilma kirjadetagi kinnastega hakkama saaks, siis teeksin endale kummarduse ! Oh, olgu, ma ei hakka siin heietama oma laiskusest ja muudest takistavatest teguritest, sest see Su teine mõte on üsna kütkestav - no see, et kust tulevad ja kuhu lähevad mustrid ja millal nad saavad mingi paikkonna mustriteks ....... Lähen mõtisklema.

    VastaKustuta
  3. Kaunid kindad. Muster meenutab jah kihnlaste oma... Eesti ongi väike. Mõtle, äkki võttis Kihnu rikas kalur omale naise Hallistest ja noorik kudus uues kodus omale armsa mustriga kindaid kaasale...:)

    VastaKustuta
  4. Tulevased ajaloolased peavad leppima, et Eestimaal segunesid kõigi piirkondade käsitööd, erinevad tehnikad ja lisaks veel käsitööliste fantaasia. Aga Sinu kindad on kaugel tavalisest, ikka täiesti eriline ja peen näputöö! tumevalge

    VastaKustuta
  5. Väga kaunid kirjatud kindad.
    Eks nendega ole ikka paras tükk tööd ja mustri jälgimist.
    Kuid tulemus on alati võrratu.
    Olgu siis milline kaunis muster tahes.

    VastaKustuta
  6. Tänan kallid sõbrad , et te mu käsitöö kohta arvamust avaldate. Ma hindan seda väga-väga!
    Kinnaste muster oli muide ülikergesti meeldejääv, olen kindel, et kõik soovijad saavad sellistega kerge vaevaga hakkama ;)

    VastaKustuta